Έχω προβληματιστεί. Για το θέμα του gelial μιλάω. Ίσως κάποιοι ενδόμυχα να θέλουν να δημοσιευθεί μια ιστορία τους. Κάποιοι αποζητούν τα 15 λεπτά φήμης που τους αναλογούν. Υπάρχουν βέβαια και οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι που κατά πάσα πιθανότητα δεν έχουν πρόβλημα να συμβεί κάτι αντίστοιχο, άλλωστε η δουλειά τους είναι και δεν γράφουν πίσω από ένα nickname οι περισσότεροι. Με τους υπόλοιπους τι γίνεται? Πρώτη κυκλοφορία του ΑΡΘΡΟΥ και ήδη είχαμε αλυσιδωτή αντίδραση. Μεγάλη απώλεια κατ΄ εμέ, ελπίζω να το ξανασκεφτεί.
Το θέμα της ανωνυμίας διακυβεύεται εδώ. Πριν τη δημοσίευση, ο gelial απολάμβανε την ανωνυμία του. Μέσα σε μια νύχτα, έμαθαν πολλοί το μυστικό του χόμπι. Τον ρώτησε κανείς? Του στέρησαν το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα. Ξέρετε πως το βλέπω? Σαν να έχω πάει σε μια διαδήλωση, να κρατώ ένα πανό διαμαρτυρίας και ξαφνικά να έρχονται οι δημοσιογράφοι, να μου παίρνουν τα στοιχεία μου χωρίς την άδεια μου και την επόμενη μέρα να είμαι στην εφημερίδα τους.
Είναι καλό που ακούγονται τέτοιες ανεπηρέαστες φωνές (όπως αυτός που περιέγραψε την κατάσταση στο Ιράκ και τον ευχαριστώ, γιατί τα είχα λίγο μπερδεμένα στο μυαλό μου) αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα είναι ανεπιτήδευτες & αληθινές, από δω και πέρα. Όχι ότι ήμουν σίγουρη πριν, αλλά όσο πιο πολλοί προβάλουν αυτό το μέσο, τόσο διογκώνουν την ανασφάλεια μας. Δεν έχω απαντήσεις, μπορεί και τόση ώρα να λέω βλακείες, ελπίζω να υπάρχει κάποιος εκεί έξω που να μπορεί να μου εκλογικέψει την κατάσταση (πρώτα βέβαια πρέπει να με διαβάσει.....δεν ασχολούνται όλοι με την πάρτη μου). Προς το παρόν δεν βλέπω μεγάλη κινητοποίηση...

Σχόλια

  1. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ..Η ΑΔΙΑΡΙΣΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΒΙΑΣΜΟΥ...ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΑΡΕΣΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εισαι ενημερη για το θεμα? Πηρες το ΑΡΘΡΟ?

    Βρε! με γεια το κουστουμάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βαλε και το λινκ του blog σου στο edit profile...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ...ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ POST ΤΟΥ ΟΜΩΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαλακία βασικά και εφόσον αγοράζεται η εφημερίδα και δεν είναι δωρεάν έπρεπε αν μη τι άλλο να τον ρωτήσουν...
    Όσο για τη διόγκωση της ανασφάλειας που λες, συμφωνώ αν και προσωπικά στα @@ αν θα δω ποτέ οτιδήποτε δικό μου διμοσιευμένο, για πολλούς όμως είμαι σίγουρος πως παίζει μεγάλο ρόλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά, κι εγω δεν το εχω το μικροβιο, παντα τα απεφευγα τα κοσμικα (!?) αλλά π.χ. τριγυρνα μια ιστορια στο μυαλό μου σχετικη με τον Μπομπολα (οχι για τις δουλειες του). Δηλαδη πρεπει να καταπιεστω να μην γραψω το ονομα του, για τον φοβο των Ιουδαίων? Μου τη σπαει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εμένα... να τη γράψεις άμα σου έρθει... δεν κατάλαβα τι θα μας κάνουν δλδ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. κατ αρχήν ποτέ μου δεν κατάλαβα αντιδράσεις του τυπου φευγω γιατι μου πηραν το κειμενο οι εφημεριδες η φευγω επειδη γραφουν κακα σχολια για μενα η,η,η κλπ κλπ
    Δηλαδη εμενα που μου αντιγραψανε συνταγη απο αλλο μαγαζι του βολου επρεπε να σταματησω τη μαγειρικη?
    Κυριε αυτο που κανεις το κανεις για τη φαση σου κι απο κει και περα ολα τα αλλα επονται.
    Εφ οσον εισαι εδω για να δινεις τις σκεψεις σου δωρεαν το κανεις χωρις να σε νοιαζει που θα πανε.
    Τωρα οσον αφορα το ηθικον του θεματος συμφωνω κι εγω απολυτα οτι ειναι απαραδεκτο καποιος να σου παιρνει το κειμενο τουλαχιστον χωρις να σε ρωτησει αλλα ετσι ειναι το νετ..
    Αν δεν θες το κανεις κοπιραιτ και τους σκιζεις στα προστιμα.
    Τελος παντων ο καθεις τα βλεπει οπως νομιζει και αντιδρα οπως θελει και σεβαστον απο μεναοποια κίνηση και να ακολουθησει o gelial και ο καθε gelial..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. crazy chef: Το θεμα δεν ειναι τα κειμενα. Ειναι το γεγονος που περιγραφει η deadend mind. Προσβαλεται η ανωνυμια που επιθυμουσε. Καλο θα ηταν αυτοι που βγαζουν το εν λογω περιοδικο να ρωτανε πρωτα, και να δεχονται και καποιον που θα τους πει οχι.
    Καποιος συν-μπλογκερ εχει στηλη στο συγκεκριμενο αφιερωμα και -φαντάζομαι- πληρωνεται γι αυτο. Και καποιοι αλλοι ισως να μην ειχαν προβλημα να δημοσιευθει κατι δικο τους. Αυτοι ομως που δεν θελουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. deadend mind: κι εμενα δεν μου αρεσε η συγκεκριμενη φαση, με προβληματισε πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. δεν εχω διαβασει την εφημεριδα και δεν ξερω αν αναφερθηκανε μονο στο κειμενο η κανανε πληρη παρουσιαση του στυλ ... α και ο ταδε που γραφει στο ταδε εντυπο και που εγραψε το παρακατω κειμενο στο μπλογκ του...
    Η δικη μου αντίδραση αν μου κανανε κατι τετοιο θα ητανε κραξιμο και οχι αποχωρηση παντως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα συμφωνήσω με τον Τρελλομάγειρο. Έγραψα αρκετά αναλυτικά στο blog του gelial και μολονότι αντιλαμβάνομαι και σέβομαι την απόφασή του, δεν την συμμερίζομαι. Νομικά, μπορεί να μη υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα - θέλει πού ψάξιμο αυτό - αλλά ηθικά δικαιώματα υπάρχουν σαφέστατα, όπως υπάρχουν και δεοντολογικές υποχρεώσεις των δημοσιογράφων, να ενημερώνουν, τουλάχιστον, για την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν κάποιο κείμενο.
    Από την άλλη, κάποιοι κόπτονται τόσο πολύ για μια τέτοια δημοσιότητα, ώστε να δημιουργείται η ενύπωση πως όλοι θάθελαν να δούνε το γραπτό τους στον Τύπο, ανεξαρτήτως κόστους.
    Απωθημένα συγγραφέως, δίψα για δημοσιότητα, μανία επιβεβαιώσεως, προσδοκία κέρδους; Αδιάφορο! Το θέμα είναι ότι δεν το θέλουμε όλοι κάτι τέτοιο - αλλά μαζί με τα ξερά καίγονται συχνά και τα χλωρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Crazy chef & asteroid: Δηλαδη θεωρειτε παραλογο να γινει η γνωμη του σεβαστη αν δεν θελει καποιος να δημοσιευθουν κειμενα του?
    Ρωτα, δεξου το οχι, κι προχωρα παρακατω.
    Εγω δεν στεκομαι στα πνευματικα δικαιωματα, το επαναλαμβανω. Υπαρχουν καποιοι που επιθυμουν να μεινουν ανωνυμοι. Δεν εχουν αυτο το δικαιωμα? Ποιο ειναι το ΑΡΘΡΟ που Θα χαλάσει την ησυχια του gelial (και του καθε gelial)και μαζι ολους οσους τον διαβαζαν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΈΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ
    ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΦΑΤΣΑ ΚΑΡΤΑ ΣΕ Χ ΦΥΛΛΑΔΙΑΚΙ ΜΕ ΛΕΖΑΝΤΑ ''ΙΔΟΥ ΤΑ ΠΑΠΑΡΟΕΙΔΗ''?
    ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ...ΠΧ.

    ΕΜΕΝΑ ΠΑΝΤΩΣ CRAZY CHEF ΘΑ ΜΕ ΧΑΛΑΓΕ ΠΟΛΥ.ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ..ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ετσι ειναι ρε συ Λοθ. Απο τις 6 σελιδες που ειναι το αφιερωμα, η μια ειναι του gelial....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. απο την στιγμη ομως λη μου που αποφασίζεις να εκτεθεις και γνωριζεις εκ των προτερων τι μπορει να συμβει κι ομως το κανεις η προσεχεις για να μη φτασεις σε αυτη τη κατασταση η δεν το κανεις καθολου

    αλλα απο την αλλη οπως ελεγε και ο ποιητης....

    Its better to burn than to fade away....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κουμπάρε, ο gelial ειχε το μπλογκ δεν ξερω κι εγω για ποσο καιρο. Λογω αυτου του εντυπου ομως το εκλεισε σε ενα βραδυ. Το βρισκεις σωστο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ANYWAY TOO MUCH FUSS ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΚΑΤΙ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στον πόλεμο και στον έρωτα δεν υπάρχει ηθικη...))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μακάρι να μπορούσαμε να κάνουμε κάτι να ξανανοίξει το μπλογκ του.
    Για μια παλιοφυλλάδα να χάνεται κόπος ενός χρόνου. Και το γέλιο μας.
    Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Διόλου δεν διαφωνούμε, Lee. Εννοούσα, ακριβώς, ότι - αν όχι νομικά - ηθικά ώφειλαν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να τον ρωτήσουν και, εφ' όσον τους έλεγε "όχι", να μη προχωρήσουν.
    Όταν λέω ότι δεν συμμερίζομαι την απόφασή του, εννοώ ότι, παρ' όλη την "ζημία", που και εγώ θα θεωρούσα ότι έχω υποστεί, αν ήμουν στην θέση του, δεν θάκανα σε κανέναν τελικά το χατήρι να κλείσω το blog, εφ' όσον η δραστηριότητα αυτή θα συνέχιζε να με εκφράζει. Θεωρώ κάτι τέτοιο πολύ μεγάλη θυσία, για να την κάνω προς χάριν οποιουδήποτε αχρείου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. asteroid: κι εγω συμφωνω. Με την ιδια λογικη θα τα κλεισουμε ολοι στο τελος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. argyrenia: Ειναι προσωπικο του θεμα. Δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ετσι, για να πουμε κατι.

Τι φοβάσαι?

Το ανθος του Λωτού