Δεν φταιω εγω που μισεις τη ζωη σου

Ήταν ταρίφας. Δωδεκάωρα δούλευε κάθε μέρα. Είχε και 3 παιδιά. Δεν είχε κλείσει ακόμα τα σαράντα. Έναν μόνιμο θυμό κουβαλούσε πάντα. Με το που έβαζε το κλειδί στην πόρτα, όλοι έτρεχαν να κρυφτούν.
- Ρε γυναίκα! Πάλι μύρισε το σπίτι φαγητό (!?). Και κλείσε αυτή την καταραμένη ηλεκτρική σκούπα! Θα την πετάξω από το μπαλκόνι, δεν ξέρεις ότι μου τη δίνει η φασαρία?
Η Φρόσω, τριαντάρα νοικοκυρά. Άλλη μια εγκλωβισμένη κοπέλα, κατ’ επάγγελμα οικιακά, που βρέθηκε με τρία κουτσούβελα στα 20 της, έπεσε σε λήθαργο για να ξυπνήσει τελικά 25 χρόνια μετά... Μονίμως με σφιγμένο το στόμα και χαμηλό βλέμμα, εκτός από τα βράδια που τα σήκωνε για να δει τις λατρεμένες τις σειρές, όπως τη Δυναστεία. Αυτήν την μητρική φιγούρα κληροδότησε στα παιδιά της: απλανές βλέμμα στη τηλεόραση και νευρικά χέρια που έπλεκαν, έπλεκαν, έπλεκαν...Στις μοντέρνες εποχές το ονομάζουν εργοθεραπεία.


Η Ελενίτσα έπλεε σε πελάγη εφηβείας. Μόλις είχε ξεκινήσει το Γυμνάσιο και αισθανόταν μεγάλη. Είχε ήδη σταματήσει να τρώει τα νύχια της (μαχαίρι το κοψε, από το πρώτο τρίμηνο). Είχε βέβαια ακόμη μια τρέλα με τα παιδιάστικα μπιζού. Μετά τα περσινά πλαστικά της σκουλαρίκια σε σχήμα χειλιών, κόκκινα, τώρα απορροφημένη χάζευε το νέο της απόκτημα: μια (πλαστική εννοείται πάντα), καρφιτσούλα. Κίτρινη καρδούλα ήτανε και στο κέντρο είχε καθρεπτάκι. Είχε χαθεί στις σκέψεις τις καθώς αντανακλούσε φως στον τοίχο. Της άρεσε το φως...
Πετάχτηκε απότομα από τον ήχο του κλειδιού. Θα περνούσαν πολλά χρόνια για να αποβάλλει τον πανικό που την έπιανε ακούγοντας τον. Τουλάχιστον μια δεκαετία. Μετά τα πρώτα δευτερόλεπτα ψυχικού αναβρασμού, κατάφερε να οργανώσει τις σκέψεις τις. “Κάθομαι ήδη για να διαβάσω, έχω κάνει τις ασκήσεις μου, και έχουν μείνει τα Θρησκευτικά.” Ωραία, ήταν έτοιμη για την ανάκριση που θα ακολουθούσε. Τον αγαπούσε ακόμη τον μπαμπά της τότε, της είχε πει κι όλας ότι ήταν η αδυναμία του. Σαν χθες θυμάται που καθώς τον έβλεπε να ξυρίζεται, του είχε πει με καμάρι: Μπαμπά, είθαι ο πιο ωλαίος μπαμπάθ θτο θχολείο! Ήταν δεν ήταν 8 χρονών.
Σήμερα αποφάσισε να τον καλοπιάσει. Τον έβλεπε που γυρνούσε στο σπίτι συννεφιασμένος και ήθελε να του φτιάξει την διάθεση. Θα του έδειχνε λοιπόν την καινούρια της καρφίτσα. Θα του μετέδιδε έτσι την δική της ευτυχία. Αφουγκράστηκε τα βήματα του στο διάδρομο. Πλησίαζε. Μόλις έφτασε σε οπτική επαφή εφάρμοσε το σχέδιο της. Χρησιμοποιώντας την καρφιτσούλα, παιχνίδισε το φως στα μάτια του.
– Καλησπέρα μπαμπά! Κοίτα! του είπε όλο χαρά. Την κοίταξε άγρια.
– Αυτά κάνεις στο σχολείο και δεν προσέχεις στο μάθημα? Τα ίδια κάνεις και στους δασκάλους? Φέρτο εδώ αυτό το πράμα.
Το ελαφρύ μπιζουδάκι βρέθηκε στο πάτωμα. Δεν χρειάστηκε πολύ προσπάθεια για να στραπατσαριστεί κάτω από το παπούτσι του.

Ο Γιάννης ήταν μεγάλη φίρμα στο σχολείο. Είχε ήδη δείξει την κλίση του στη μουσική. Α όχι τίποτα κιθάρες κι αηδίες. Έπαιζε ντραμς το παιδί! Είχε φτιάξει και ένα συγκροτηματάκι με την παρέα του και αγόραζε ήδη δίσκους Metallica & Iron Maiden. Είχε παίξει και σε κανα δυό εκδηλώσεις στο σχολείο, και απολάμβανε την αναγνωρισιμότητα του.
Άκουσε τη φασαρία στο διάδρομο και ανασκουμπώθηκε. Ήδη φαντασιωνόταν την πρώτη συναυλία που θα έδινε. Χειροκρότημα, κορίτσια να τρέχουν από πίσω του.... Τις σκέψεις του διέκοψε το άνοιγμα της πόρτας.
- Καλησπέρα πατέρα, του είπε.
- Καλησπέρα, τι διαβάζεις?
- Μαθηματικά.
- Λύσε τις ασκήσεις κι έρχομαι να τις δω.
Πέρασε μια ώρα. Πλύθηκε, έφαγε και επέστρεψε στο δωμάτιο του γιου του.
- Λοιπόν?
- Έτοιμες.
Είχε κάτσει όρθιος πάνω από το κεφάλι του. Ο Γιάννης δεν γύρναγε να τον κοιτάξει. Αν το έκανε θα έβλεπε τη φάτσα του που είχε κοκκινίσει από θυμό.
- Τι μαλακίες είναι αυτές που γράφεις? Έτσι θα γίνεις άνθρωπος? Μη νομίζεις ότι δεν σε έχω καταλάβει, κάθεσαι εδώ και μας κοροϊδεύεις ότι διαβάζεις, ενώ στην πραγματικότητα ρεμβάζεις κοιτάζοντας τον τοίχο. Φτου σου!
Πάλι δεν γύρισε να τον κοιτάξει. Δεν είπε κουβέντα. Περίμενε υπομονετικά να κλείσει η πόρτα πίσω του. Μετά σκούπισε με δύναμη τα σάλια που έτρεχαν στο μάγουλο του.

Σχόλια

  1. καλημερα....
    το τριτο κουτσουβελο τι εκανε την ωρα που τα αλλα 2 διαβαζανε?)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειχε βαλει στολη παραλλαγης και κρυβοτανε! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. στιγμές οικογενειακής γαλήνης, ε;
    μακριά από εμας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εχμ... πες του ταρίφα μην τον πετύχω πουθενά..... στράβωσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ ...Ο ΙΔΙΟΣ ΠΑΠΑΡΑΣ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ...ΑΛΛΟΥ ΤΑΡΙΦΑΣ ..ΑΛΛΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ,ΑΛΛΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΝΤΑΛΙΚΕΡΗΣ...

    ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ?ΜΠΑ.. ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ..

    ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΑΝΟΙΞΩ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΟΡΤΑ LEE ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΓΝΩΡΙΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ..
    ΠΟΛΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αλκιμηδη: πλεον ειναι μακρια

    it is: ΑΜΑ τον δω θα του το πω

    Λοθ: για σενα την ανοιγω κι εγω αυτην την πορτα, για να δεις το τοτε και το τωρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυστυχως δεν ειναι τοσο μακρια οσο νομιζουμε. Δυστυχως. Ωραιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. switters: Καλως τον! Ενταξει, ειναι ετη μακρια όλα αυτα.
    (τωρα γιατι εγω νιωθω οτι εκμαιευσα αυτο το κομμεντ σου?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εμπειρείες ζωής προς θυμιση και αποφυγη αν μη τι αλλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τόσο ζωντανή η περιγραφή που ταυτίστηκα.
    Φτύνω τον κόρφο μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. crazy chef: well said
    argyrenia: ειναι απο αυτα που ξεχναμε και θεωρουμε δεδομενα. Την οικογενειακη αγαπη that is.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κανεις λαθος. Δεν ειμαι τοσο καιροσκοπος οσο φαινομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ααααχχχ, θεε μου. Πόση συγχώρεση χρωστάμε πριν καν γεννηθούμε. Καλά κάνεις και τα γράφεις κούκλα. Φτύσε τσόφλια και άσε τους άλλους να τα καταπίνουν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. και μετά ξεροκαταπίνουμε και αναρωτιόμαστε ¨τι εφταιξε?¨αν ξεφύγεις απο αυτά για κάτι καλύτερο,έχεις βγάλει κάρμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΜΙΚΡΕ ΠΡΙΓΚΗΠΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ...
    ΕΙΝΑΙ ΤΟΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙΣ..

    ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΚΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΒΑΡΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. switters: ενταξει, παω πάσο

    egggod: Εγω τα εχω αφησει πισω μου χρονια τωρα. Για αλλους τα γραφω..

    Πριγκηπα: να δω τι θα ειμαι στην αλλη μου ζωη!

    Λοθ: Κοψε τα δεσμα. Συγχωρεσε τους και προχωρα χωρις αυτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. lee:ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΖΩΗ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΧΑΛΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ...

    ΧΑΧΑΧΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Lee, τι σούκανα Σαββατιάτικα;
    Μη νομίζεις πως είναι χρονικά μακρινό το σκηνικό. Και μη νομίζεις πως παρατηρείται μονάχα σε "κατώτερα" επαγγέλματα ή στρώματα! Διόλου! Σε διαβεβαιώ!
    Δεν είναι λίγες οι φορές που κι εγώ έχω φωνάξει στις κόρες μου υπέρ το δέον, επηρεαζόμενος από φόρτιση, που κουβάλησα απ' έξω... Η διαφορά με τον "ήρωά" σου; Ότι, έπειτ' από λίγο, το συνειδητοποιώ και δεν διστάζω να ζητήσω συγγνώμη, να τα "μπαλώσω"...
    Ωφέλιμο κείμενο!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. asteroid: Βασικη η διαφορα αυτη φιλε μου, πολυ βασικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. wraia h matia sou kai to keimeno. einai lupiro pws merikoi goneis klevoun ta oneira tvn padiwn tous kai de t'akoun

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτο το "κλεβουν τα ονειρα" που ειπες, ειναι μεγαλη κουβεντα φιλε μου. Μεγαλη & αληθινη.
    Καλωσηρθες στο μαγαζακι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ετσι, για να πουμε κατι.

Τι φοβάσαι?

Το ανθος του Λωτού